img

Magnez – idealny medykament na wzmocnienie mięśni i ukojenie nerwów.

Każdy z nas miał lub ma, sytuacje kiedy z równowagi psychicznej potrafi wyprowadzić byle drobiazg, ale jeśli zdarza się to regularnie warto poszukać przyczyny.

Może dochodzą do tego problemy z zasypianiem i skurczami mięśni? W takim przypadku można pokusić się o stwierdzenie, że w naszym organizmie brakuje magnezu.

Jak temu zaradzić?

Po pierwsze przyjrzyjmy się swojej diecie. Bogatym źródłem magnezu są produkty zbożowe, gdzie na szczególna uwagę zasługuje kasza gryczana, ale dietę wzbogaćmy także w rośliny strączkowe, owoce morza, kakao i orzechy. Również w czekoladzie jest sporo magnezu, ale czekolada to istna bomba kaloryczna, więc powinny jej unikać osoby na diecie. Produktami bogatymi w magnez są także szpinak, kasza jęczmienna, ryby, banany, sery żółte, a mniej jest go w jajkach, mleku, ryżu i białym pieczywie. Jeśli mamy możliwość to używajmy produktów z ekologicznych gospodarstw, nie z dużych hodowli, gdzie bardziej dba się o odpowiednią ilość produktów, więc nie zawsze zawierają one wystarczającą dawkę magnezu i innych składników. W trakcie jedzenia nie przyswajamy całego magnezu jaki jest zawarty w pożywieniu, lecz jego pewną część, zazwyczaj jest to 30 do 40 procent. W naszej codziennej diecie produkty które zawierają najwięcej magnezu to produkty zbożowe, jednak nie zawsze dostarczają one odpowiedniej ilości tej substancji.

Dlaczego magnez jest taki ważny dla naszego organizmu?

Do prawidłowego funkcjonowania musimy wytworzyć pewna porcję energii, jaka zużywana jest na procesy życiowe. Do wytworzenia tej energii niezbędny jest właśnie magnez i to we właściwej proporcji. Niestety większość z nas z powodu spożywania dużej ilości przetworzonej żywności, życia w stresie i pośpiechu , brania leków, dużej aktywności fizycznej, ma zbyt mało magnezu, aby organizm mógł prawidłowo funkcjonować. Warto to zmienić, aby poprawić samopoczucie, procesy życiowe i ogólnie stan zdrowia, które może się mocno pogorszyć, jeśli nie wzmocnimy się dietą bogatą w magnez.

Magnez to przede wszystkim dobroczyńca dla naszego serca i układu nerwowego. Poprawia też pracę szarych komórek i mózgu, a to za sprawą udziału w przemianie białek, tłuszczów i węglowodanów, dzięki którym dostarczamy energię do wszystkich komórek organizmu, w tym także do komórek nerwowych mózgu. Tym samym wpływa na zmniejszenie nadpobudliwości i uspokaja organizm, co ogólnie przekłada się na nasze dobry nastrój. Magnez to także pierwiastek wpływający na poprawę pamięci oraz myślenia, koncentracji i ułatwiający naukę.

Wpływa także na działanie układu naczyniowo - sercowego, czyli chroni nas przed zawałem i innymi groźnymi chorobami. Bark magnezu wpływa na wzrost ciśnienia krwi oraz na zwiększenie arytmii serca. Magnez poprawia także trawienie, reguluje pracę tarczycy, pomaga w walce z osteoporozą, astmą, zapaleniem oskrzeli oraz pozwala na rozszerzenie dróg oddechowych. Jest także niezbędny w sytuacji, kiedy cierpimy na skurcze mięśni, pomaga w ich rozluźnieniu oraz w przemęczeniu. Kobiety powinny dbać szczególnie o odpowiedni poziom magnezu ponieważ łagodzi bóle menstruacyjne i napięcie przedmiesiączkowe. Niedoborem magnezu zagrożone są osoby pracujące umysłowo, studenci, osoby pracujące fizycznie, kobiety w ciąży lub w okresie menopauzy, osoby żyjące w stresie i stosujące drastyczne diety odchudzające.

Tym samym narażają się na wiele dolegliwości, które złagodzić można tylko dietą lub suplementami.

Dominik

Redakcja penguindesign.pl

Zobacz również